• Pomoč pri naročanju
  • 04 50 61 361
  • eknjigarna@modrijan.si
  • |
  • MOJ RAČUN
  • Brezplačna poštnina pri nakupu nad 55 €.
  • Modrijanova knjigarna
  • Novice
  • Dogodki
  • Kartica ugodnosti
  • »Star sem 31 let in bi rad izdal knjigo.« – Kako izdati knjigo pri slovenski založbi

    Četrtek, 1. oktober, ob 18. uri v Ljubljani


    Premlad? Niti ne. G. V. je svoj prvi roman izdal pri 28 letih, zanj prejel kresnika in nagrado Prešernovega sklada, roman je bil postavljen na oder in na filmsko platno ter preveden v več jezikov, več let je bil med najbolje prodajanimi in največkrat izposojenimi slovenskimi romani.

    Brez »zvez«? Tudi G. V. jih ni imel.


    Kako to, da nekaterim »zelencem« vendarle uspe? Kot je uspelo Vesni Lemaić in še mnogim mladim pa tudi starejšim, a še neizkušenim literatom. Pa ne samo »omrežiti« pravega založnika, temveč prepričati tudi bralce, kupce, literarne kritike ...

    Preprosto – napisali so dobro knjigo!


    Nekoč. »Pisatelj« je napisal besedilo. Najbrž ga je najprej napisal ročno, potem pretipkal. Večkrat prebral. Še enkrat pretipkal. Sklenil je, da ga ponudi v objavo kaki založbi. Povprašal je tu in tam, prebrskal knjigarne, preučil založbe. Izbral je založbo, rokopis nesel v fotokopirnico, naredil kopije, eno, dve, tri, in naročil, naj jih zvežejo. Napisal je pismo, kupil kuverto, vanjo potisnil svojo »knjigo« in priložil pismo. Zalepil je kuverto, nanjo napisal naslov in se odpravil na pošto. Kupil je znamko, jo nalepil na kuverto in jo odposlal, priporočeno ali navadno. In potem je čakal.

    Danes. »Pisatelj« napiše knjigo. Na računalnik. Besedilo prebere na ekranu. Ga pošlje kateremu izmed prijateljev na Facebooku. Vsi so navdušeni. V spletni brskalnik vtipka »založba«. Skopira deset, dvajset e-naslovov. Jih vnese v svoj e-poštni program. Vstavi datoteko. Napiše: »Star sem 31 let in bi rad izdal knjigo ...« Klikne Pošlji.

    Seveda karikiramo, a če bi vprašali na treh slovenskih založbah, ali so že prejele pošto pošiljatelja iz prejšnjega odstavka, bi vsaj pri dveh dobili odgovor »da, in to večkrat«.

    Statistični urad RS je sredi julija objavil začasne podatke o založništvu za leto 2014. Izdanih je bilo 1434 leposlovnih del, od tega 713 izvirnih. Med njimi je bilo 253 kratkoproznih del za otroke in mladino ter 173 romanov. Žirija za nagrado Kresnik je izbirala izmed več kot 130 romani z letnico 2014.

    To je dobra novica.


    Kakšne pa so izkušnje založb in njihovih urednikov? Založbe prejmejo na leto, odvisno od velikosti, uveljavljenosti ali pa zaporedja v spletnem brskalniku, tudi deset- in večkrat toliko ponudb za izdajo knjige, kolikor knjig letno sploh objavijo. »Ugledna nemška založba Piper je v treh letih (1990–1992) prejela 4000 knjižnih prvopisov. 400 so jih resno prebrali, ostale prelistali in videli, da niso za objavo. Objavljeni so bili štirje, torej en promil,« je Andrej Blatnik razkril v članku Kako objaviti (Pogledi, april 2010). In naprej: »Sam sem v aktivnejših uredniških letih prejel kakih sto prvopisov letno. V vsem tem času sem objavil samo eno knjigo avtorju, ki ga nisem že poprej poznal iz literarnih revij in z javnih branj, in za katero se z avtorjem nisva dogovarjala vsaj nekaj let.«

    To je slaba novica.


    Kako torej izdati knjigo pri kateri izmed uglednejših slovenskih založb?

    Romaneskni prvenec, zbirko kratkih zgodb, knjigo esejev?


    Če je besedilo dobro, je prvi korak do objave narejen. A nobene potrebe ni, da roma od založbe do založbe, od urednika do urednika. Poiskati je torej treba pravo založbo, in če je besedilo nastajalo leto, dve ali več, si je za iskanje založbe vredno vzeti vsaj nekaj mesecev. »Pojdite v knjigarno in se razglejte med objavljenimi knjigami. Poiščite založbe, ki objavljajo knjige tistega žanra, v katerega sodi vaš rokopis,« svetuje tudi pisatelj Miha Mazzini na svoji spletni strani. Ali pa tudi ne: kdor ne jé zelenjave, ne bo skuhal dobre zelenjavne juhe, kdor ni prebral sto in več (dobrih) knjig (torej ve, pri katerih založbah izhajajo), pa ne bo nikoli pisatelj.


    Kako nagovoriti slovensko založbo, naj izda knjigo, kako si avtor pri založbi zapravi sleherno možnost, da bi mu prisluhnila, v čem se založbe razlikujejo in zakaj je tako pomembno, da avtor založbo zelo dobro spozna, preden ji pošlje rokopis ... Vse to in še več bodo razkrili pisateljica Vesna Lemaić, avtorica večkrat nagrajene prozne zbirke Popularne zgodbe in dveh romanov ter voditeljica delavnic kreativnega pisanja za mlade, dr. Andrej Blatnik, izredni profesor knjigarstva na FF, pisatelj, literarni urednik na Cankarjevi založbi in vodja delavnic kreativnega pisanja, in Bronislava Aubelj, glavna urednica na založbi Modrijan. Pogovor bo povezovala literarna kritičarka in publicistka Iva Kosmos.


    Vabljeni v četrtek, 1. oktobra 2015, ob 18. uri v Modrijanovo knjigarno v Ljubljani!

    Bodite obveščeni
    Prijavite se na obvestila o dogodkih, novostih in posebnih ponudbah.
    © Modrijanova knjigarna 2015, pravice pridržane.
    Pravila uporabe in pravni pouk
    Izdelava: cLoovis, programske rešitve
    NULL